Урок-тренінг з основ здоров’я Тема: Здоров’я
молоді в Україні. ВІЛ, СНІД, ІПСШ:шляхи передачі й методи захисту. Мета: поглибити знання учнів про здоров’я молоді в Україні, про ВІЛ, СНІД,
ІПСШ, шляхи їхньої передачі та методи
захисту;націлити учнів на убезпечення від ВІЛ-інфікування;учити дітей
гуманному, толерантному ставленню до
ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД; навчати дітей протидії стигмі й дискримінації
ВІЛ-інфікованих;формувати життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю (навички ефективного спілкування,
співчуття, впевненої поведінки, спільної діяльності в « команді» );
формувати в учнів сталу мотиваційну установку на здоровий спосіб життя..
Навчальні
завдання.Учень:наводить приклади:
- негативного
впливу на здоров’я ранніх
статевих контактів;
- засобів захисту від ВІЛ-інфікування;
- «хвороб
цивілізації»;
пояснює:
- негативний
вплив на здоров’я ранніх
статевих контактів;
- зв’язок порушення моральних засад поведінки з
поширенням СНІДу в Україні;
розуміє:
- необхідність
дотримання правил культури статевих стосунків юнаків і дівчат;
- необхідність
обачної поведінки;
- необхідність
попередження ВІЛ-інфікування;
- необхідність
толерантного ставлення до ВІЛ-позитивних людей;
- необхідність
в різних життєвих ситуаціях розпізнання
явищ дискримінації та насилля та вміння протидіяти їм;
- вплив
громади, школи і родини на здоров’я;
демонструє:уміння оцінювати ризик
ВІЛ-інфікування у життєвих ситуаціях, надавати достовірну інформацію з цієї
проблеми;
дотримується правил:
- здорового
способу життя;
- побудови
між статевих відносин на основі дружби і поваги
Обладнання і
матеріали:
- аркуші
паперу формату А4, маркери,скотч,
роздатковий матеріал(тести).
Що підготувати
заздалегідь:
- плакати
«Правила роботи групи» , «Очікування».
Методи і форми
проведення тренінгу.
1. Знайомство (5
хв.)
Вправа на підготовку учнів до роботи,
створення комфортної атмосфери, яка сприяє згуртованості групи.
Інструкція:
Діти, зараз ви об’єднаєтеся в пари і протягом 2-х хвилин візьмете інтерв’ю один
у одного для того, щоб потім представити групі свого „візаві”.
Орієнтовні
питання для інтерв’ю:
- захоплення, хобі.
- заповітна
мрія.
Після
закінчення інтерв’ю відбувається почергове представлення всіх учасників.
2. Вправа
прийняття правил роботи в групі(1 хв.)
Слово
вчителя
Ми
з вами досить багато знаємо про різні інфекції: ВІЛ, ІПСШ та шляхи їх передачі.
Давайте пригадаємо, те що ми вчили на попередніх уроках.
3.Вправа « Оцінка ризику ВІЛ-інфікування» (10хв.)
Кожному з вас я
роздаю карточку ,на якій записана ситуація .
На полу розкладені таблички « Ризик високий» , «Ризик низький» , « Ризик відсутній»
Для виконання цієї вправи пригадайте все ,що ви чули про цю хворобу. Будьте уважні.
Кожен з вас читає ситуацію вголос і кладе карточку до таблички яка несе правильну відповідь.
Отже,починаємо.
Ситуації
На полу розкладені таблички « Ризик високий» , «Ризик низький» , « Ризик відсутній»
Для виконання цієї вправи пригадайте все ,що ви чули про цю хворобу. Будьте уважні.
Кожен з вас читає ситуацію вголос і кладе карточку до таблички яка несе правильну відповідь.
Отже,починаємо.
Ситуації
1.
гратись у
«кроваве братання»
2.
проколювати
вуха однією голкою
3.
вживати
ін’єкційні наркотики
4.
працювати у
секс-бізнесі
5.
лікувати
зуби нестерильними інструментами
6.
робити
перев’язку без рукавиць
7.
користуватись
чужою битвою
8.
користуватись
чужою зубною щіткою
9.
плавати в
одному басейні
10. їсти те ,що
приготував ВІЛ-інфікований
11. дружити з
ВІЛ-інфікованими
12. користуватися
спільним посудом
13. обмінюватися
одягом
14. бути покусаним комаром
15. жити в одній
кімнаті з ВІЛ-інфікованим
16. сидіти за одною
партою
17. користуватися
спільним шкільним приладдям
18. їхати в одному
транспортному засобі
19. робити уколи
нестерильним інструментом
20. торкатися кровавих
плям на предметах
21. дружній поцілунок
22. користуватися
спільним туалетом
4.Вправа
«Чи можу я вважати себе відповідальною людиною?»
Учні
відповідають на тестові завдання (10 хв.)
Тест «Чи можу я вважати себе відповідальною
людиною?» Так; ні ;не знаю
1.Я дбаю про своє здоров’я(наприклад, не палю, не вживаю
наркотиків);______________
2. Я знаю, як передаються ВІЛ/СНІД і як
захистити себе від інфікування;______________
_3. Я не матиму сексуальних стосунків на
цьому етапі свого життя;____________________
_4. Якщо я захворію і потребуватиму
ін’єкцій, я користуватимусь тільки
одноразовими шприцами;_____
5. Коли я вирішу зайнятися сексом, я
користуватимусь презервативом;_________________
6. Коли я вирішу зайнятися сексом, у
мене буде тільки один партнер;__________________
7. Якби я був інфікований ВІЛ або ІПСШ,
я б розповів про це своїм
батькам;_______________
8. Я не користуватимусь нестерильними
інструментами для пірсингу,
татуажу тощо;_________________
9. Я добре подумаю, чи мати дитину, якщо
я або мій друг(подруга)
ВІЛ-інфікований(а);______________
10. Якщо я дізнаюсь, що мій шкільний
друг чи сусід ВІЛ-інфікований,
я
збережу дружбу з ним;_____________________
11. Якщо я потраплю в ризиковану
ситуацію, я пройду тестування;____________________
12. Я одразу звернуся за допомогою в
разі підозри на ІПСШ._________________________
Показники відповідальності:
24-0 – ВИ НАДТО РИЗИКУЄТЕ!
24-26- не зовсім відповідальний;
27-29 балів - відповідальний певною
мірою;
30-32 бали - досить відповідальний
;
33-36 балів - дуже відповідальний;
Так = 3 бали; Не знаю = 1 бал; Ні = 0 балів
5.Інсценівка
Слово вчителя
Молоді люди мають багато можливостей
висловити свої почуття без інтимних стосунків і уникнути небажаної вагітності
чи інфікування ВІЛ/ІПСШ.
Об’єднайтесь у групи, обговоріть способи
висловлення своєї симпатії та прихильності та інсценуйте ці способи.6. Створення проекту( 10 хв.)Учні
об’єднуються у групи за кольорами бейджиків і виконують проекти1 група «Шляхи передачі ВІЛ
та ІПСШ»
2 група «Методи
захисту від ВІЛ та ІПСШ»
7. Презентація
проекту(5 хв.)
8.Підсумок тренінгу
Слово вчителя
Я дуже сподіваюсь, що
ви запам’ятаєте сьогоднішній тренінг, і скористаєтеся отриманими знаннями.
9.Прощання.
Усі учасники тренінгу беруться за руки і
бажають один одному всього найкращого.
Комментариев нет:
Отправить комментарий