понедельник, 25 марта 2019 г.

Урок-тренінг на тему: : Здоров’я молоді в Україні. ВІЛ, СНІД, ІПСШ:шляхи передачі й методи захисту.






 Урок-тренінг з основ здоровя  Тема: Здоровя молоді в Україні. ВІЛ, СНІД, ІПСШ:шляхи передачі й методи захисту. Мета: поглибити знання учнів  про здоров’я молоді в Україні, про ВІЛ, СНІД, ІПСШ, шляхи  їхньої передачі та методи захисту;націлити учнів на убезпечення від ВІЛ-інфікування;учити дітей гуманному, толерантному  ставленню до ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД; навчати дітей протидії стигмі й дискримінації ВІЛ-інфікованих;формувати життєві навички, що сприяють соціальному  здоров’ю (навички ефективного спілкування, співчуття, впевненої поведінки, спільної діяльності в « команді» ); формувати в учнів сталу мотиваційну установку на здоровий спосіб життя..
Навчальні завдання.Учень:наводить приклади:
  • негативного впливу на здоровя ранніх статевих контактів;
  • засобів  захисту від ВІЛ-інфікування;
  • «хвороб цивілізації»;
пояснює:
  • негативний вплив на здоровя ранніх статевих контактів;
  • звязок порушення моральних засад поведінки з поширенням СНІДу в Україні;
розуміє:
  • необхідність дотримання правил культури статевих стосунків юнаків і дівчат;
  • необхідність обачної поведінки;
  • необхідність попередження  ВІЛ-інфікування;
  • необхідність толерантного ставлення до ВІЛ-позитивних людей;
  • необхідність в різних життєвих ситуаціях розпізнання  явищ дискримінації та насилля та вміння протидіяти їм;
  • вплив громади, школи і родини на здоровя;
демонструє:уміння оцінювати ризик ВІЛ-інфікування у життєвих ситуаціях, надавати достовірну інформацію з цієї проблеми;
дотримується правил:
  • здорового способу життя;
  • побудови між статевих відносин на основі дружби і поваги
Обладнання і матеріали:
  • аркуші паперу формату А4,  маркери,скотч, роздатковий матеріал(тести).
Що підготувати заздалегідь:
  • плакати «Правила роботи групи» , «Очікування».
Методи і форми проведення тренінгу.
1. Знайомство (5 хв.)
 Вправа на підготовку учнів до роботи, створення комфортної атмосфери, яка сприяє згуртованості групи.
Інструкція: Діти, зараз ви об’єднаєтеся в пари і протягом 2-х хвилин візьмете інтерв’ю один у одного для того, щоб потім представити групі свого „візаві”.
Орієнтовні питання для інтерв’ю:
  • захоплення, хобі.
  • заповітна мрія.
Після закінчення інтерв’ю відбувається почергове представлення всіх учасників.
2. Вправа прийняття правил роботи в групі(1 хв.)
Слово вчителя
Ми з вами досить багато знаємо про різні інфекції: ВІЛ, ІПСШ та шляхи їх передачі. Давайте пригадаємо, те що ми вчили на попередніх уроках.
  3.Вправа « Оцінка ризику ВІЛ-інфікування» (10хв.)
 Кожному з вас я роздаю карточку ,на якій записана ситуація .
На полу розкладені таблички  « Ризик високий» , «Ризик низький» , « Ризик відсутній»
 Для виконання цієї вправи пригадайте все ,що ви чули про цю хворобу. Будьте уважні.
 Кожен з вас читає ситуацію вголос і кладе карточку до таблички яка несе правильну відповідь.
Отже,починаємо.
 Ситуації 
1.    гратись у «кроваве братання»
2.    проколювати вуха однією голкою
3.    вживати ін’єкційні наркотики
4.    працювати у секс-бізнесі
5.    лікувати  зуби нестерильними інструментами
6.    робити перев’язку без рукавиць
7.    користуватись чужою битвою
8.    користуватись чужою зубною щіткою
9.    плавати в одному басейні
10. їсти те ,що приготував ВІЛ-інфікований
11. дружити з ВІЛ-інфікованими
  12. користуватися спільним посудом
13. обмінюватися одягом
14. бути покусаним комаром
15. жити в одній кімнаті з ВІЛ-інфікованим
16. сидіти за одною партою
17. користуватися спільним шкільним приладдям
18. їхати в одному транспортному засобі
19. робити уколи нестерильним  інструментом
20. торкатися кровавих плям на предметах
21. дружній поцілунок
22. користуватися спільним туалетом
4.Вправа «Чи можу я вважати себе відповідальною людиною?»
Учні відповідають на тестові завдання (10 хв.)
 Тест «Чи можу я вважати себе відповідальною людиною?»     Так; ні ;не знаю                                                                                                                                      1.Я дбаю про своє здоров’я(наприклад, не палю, не вживаю наркотиків);______________
2. Я знаю, як передаються ВІЛ/СНІД і як захистити себе від інфікування;______________
_3. Я не матиму сексуальних стосунків на цьому етапі свого життя;____________________
_4. Якщо я захворію і потребуватиму ін’єкцій, я користуватимусь тільки
одноразовими   шприцами;_____  
5. Коли я вирішу зайнятися сексом, я користуватимусь презервативом;_________________
6. Коли я вирішу зайнятися сексом, у мене буде тільки один партнер;__________________
7. Якби я був інфікований ВІЛ або ІПСШ, я б розповів про це своїм
 батькам;_______________
8. Я не користуватимусь нестерильними інструментами для пірсингу,
 татуажу тощо;_________________
9. Я добре подумаю, чи мати дитину, якщо я або мій друг(подруга)
 ВІЛ-інфікований(а);______________
10. Якщо я дізнаюсь, що мій шкільний друг чи сусід ВІЛ-інфікований,
 я збережу дружбу з ним;_____________________
11. Якщо я потраплю в ризиковану ситуацію, я пройду тестування;____________________
12. Я одразу звернуся за допомогою в разі підозри на ІПСШ._________________________
 Показники відповідальності:
24-0 – ВИ  НАДТО РИЗИКУЄТЕ!
24-26- не зовсім відповідальний;
27-29 балів - відповідальний певною мірою;
30-32 бали - досить відповідальний ;              
33-36 балів - дуже відповідальний;                  
Так = 3 бали; Не знаю = 1 бал;  Ні = 0 балів
5.Інсценівка
Слово вчителя
Молоді люди мають багато можливостей висловити свої почуття без інтимних стосунків і уникнути небажаної вагітності чи інфікування ВІЛ/ІПСШ.
Об’єднайтесь у групи, обговоріть способи висловлення своєї симпатії та прихильності та інсценуйте ці способи.6.  Створення проекту( 10 хв.)Учні об’єднуються  у  групи за кольорами бейджиків і  виконують проекти1 група «Шляхи передачі ВІЛ та ІПСШ»
2 група «Методи захисту від ВІЛ та ІПСШ»
7. Презентація проекту(5 хв.)
8.Підсумок тренінгу
Слово вчителя
Я дуже сподіваюсь, що ви запам’ятаєте сьогоднішній тренінг, і скористаєтеся отриманими знаннями.
9.Прощання.
 Усі учасники тренінгу беруться за руки і бажають один одному всього найкращого.

Комментариев нет:

Отправить комментарий